Artboard89copy8@3x_optimized

המדריך להכרת הוינטג'

אם את/ה מתחיל/ה בכל מה שנוגע לצייד פריטי ווינטג' שווה להתחיל בחיפוש אחרי משהו נצחי שעמד במבחן הזמן. פריט ווינטג' ראשון שייחשב בחירה טובה לצייד הווינטג' המתחיל, הוא משהו פשוט וקלאסי. אולי קרדיגן משנות החמישים או שמלה קטנה ושחורה משנות השישים. תמיד עדיף פריט שתוכל/י ללבוש שוב ושוב שלא איבד את הסטייל וגם לא יאבד אותו.

זה לא הגודל שקובע, זה הבגד התחתון

לעתים בווינטג' זה לא הגודל שקובע אלא שכבת הבד התחתונה או הבגדים התחתונים שגורמים לבגד להתאים לגוף שלובש אותו התאמה מושלמת. כמו שאנחנו יודעים מידות וגדלים של שמלות ובגדים השתנו עם השנים, אך לא המידות שלנו. לשנות ה-20 למשל יש סילואט ייחודי בעל צורה מאוד ספציפית, ממחוכים ועד חגורות עבות והלאה. זה אומר ששמלת ווינטג' מאותה התקופה לא תראה אותו הדבר היום ללא בגד תחתון מתאים, אז שווה לדעת את זה לפני שאנחנו קונים.

הכירי את התקופות

באופן כללי, התקופות שיהיה לנו הכי קל למצוא ולרכוש פריטי לבוש ווינטג' שמאופיינים איתן, יהיו תקופות קרובות לזו שאנו נמצאים בה היום. נוסף על כך, סביר להניח שלתקופות אלה יהיה שפע ומבחר גדול יותר שנוכל להתרשם ממנו. התקופות הנוחות ביותר שיתאימו יחסית בקלות למלתחה שלנו יהיו אלה של החצי האחרון של המאה העשרים, כלומר, משנות השישים ואילך. פריטים מוקדמים יותר יראו כנראה קצת כמו תחפושת וגם לא בהכרח יתאימו לסגנון או הסטייל הנכון עבורך

הכירי את התקופות

אקססוריז או שמלת ווינטג' אמתית יכולה לעלות בדיוק כמו פריט קוטור של אופנה עלית מודרנית, אז למה שמישהו יבחר פריט משומש שכבר לבשו אותו בעבר ולא משהו בייצור חדש? בגלל שסביר להניח שפריט הווינטג' יוצר באופן טוב יותר והוא יהיה עמיד ואיכותי יותר מפריט חדש.
אחד מכללי האצבע, בייחוד בכל מה שנוגע לבגדי מעצבים הוא שככל שהפריט ישן יותר האיכות שלו טובה יותר. בדרך כלל פריט ווינטג' ישן יאופיין בעבודת יד, תשומת לב רבה יותר לפרטים, ובאופן חד משמעי גם נטייה לעמידות שאנחנו כבר לא רואים הרבה בתעשיית האופנה העכשווית. ויש גם את המובן מאליו, כשיש לך פריט מעצבים ווינטג' כנראה שלא תראה שני לו ואין חשש מלהיתקל בהמוני אנשים מסתובבים ברחובות עם התיק שלך, השמלה או הג'קט

אקססוריז או שמלת ווינטג' אמתית יכולה לעלות בדיוק כמו פריט קוטור של אופנה עלית מודרנית, אז למה שמישהו יבחר פריט משומש שכבר לבשו אותו בעבר ולא משהו בייצור חדש? בגלל שסביר להניח שפריט הווינטג' יוצר באופן טוב יותר והוא יהיה עמיד ואיכותי יותר מפריט חדש.

תחקיר לפני רכישה

תמיד עדיף לעשות תחקיר או לחפש דיל טוב לפני רכישת פריט ווינטג'. לא מומלץ להשקיע סכום כסף גדול ובכל מקרה תמיד עדיף לפני שאת רוכשת פריט ווינטג' לבדוק האם התקופה מתאימה לך, האם הסטייל הזה מחמיא לך, נראה עליך טוב וכמה הפריט הזה יתאים לפריטים נוספים או אחרים שיש לך במלתחה. אל תקני סתם.
המלצה שלנו, אופנת ווינטג' כהשקעה כספית היא משהו שרק המלומדים ביותר יכולים להרשות לעצמם. חשוב לדעת כיצד לזהות את הסימנים שיכולים להפוך רכישת פריט לבוש ווינטג' למשהו שהוא בגדר פריט אספנים יקר ערך. עליך לשים לב לעיצוב האופנה העלית והפרטים. כדי ללמד את עצמך ולהתמקצע, דברי עם אנשים שמנהלים חנויות יד שנייה או חפשי סוחרים מקומיים שיוכלו לעזור לך.

תמיד אפשר לתפור את זה

אם התאהבת בפריט יפיפה שלא ממש הולם אותך או מתאים למידותייך, זכרי שאת פריטי הווינטג' תמיד ניתן לתפור, לגזור ולתקן כדי להשיג התאמה מושלמת. אל תפחדי להשקיע עוד קצת כסף כדי שתופרת תעזור לך להפוך את הקנייה הזו למשתלמת במיוחד. לעתים בסכום לא גבוהה מונח ההבדל בין פריט שנראה מצועצע וחסר הקשר לפריט טרנדי ומלא בסטייל.
יחד עם זאת, חשוב לדעת כי יש פריטים מתקופות מסוימות שלא ניתנים לשינוי, תיקון או תפירה ולכן תמיד עדיף שתהיה ערנית ומודעת לפרופורציית הגוף שלך ולאיכות הבגד. לא משנה כמה את מאוהבת בבד או בעיצוב, אם זה ארוך מידי, מרושל מידי, מנופח מידי או צר מידי באזור המתנים זה לא יראה טוב וכדי שתוותרי.

להרגיש את הבד

ייתכן שתתאהבי בשמלה מודפסת יפיפייה או מעוטרת חרוזים ועדיין – זכרי תמיד לבדוק האם הבד נמצא במצב טוב. תמיד תשאפי למבט בוחן, תגעי ותמששי את הבד מכל צדדיו כדי לוודא שעדיין יש בו חיים וגמישות. כדאי שתדעי שבפריטי ווינטג' הבדים לעתים הופכים קשים ויבשים עם הזמן, ואין דבר שהוא יותר שובר לב מאשר השקעה כספית במשהו שאחרי זמן לא רב פשוט יתחיל להתפורר כשאת לובשת אותו. אם שמלה נראית כאילו היא נסדקת או מתפוררת או אם ההדפס מתחיל לדהות, הדבר הנבון ביותר מבחינתך יהיה להניח לה. כאן אולי המקום לציין שברשת החנויות שלנו, הבגדים עוברים סינון קפדני במיוחד כך שאת רוב העבודה כבר עשינו לך.

לא לשקיות פלסטיק

כולנו אשמים בכך שאנחנו נותנים לבגדים שלנו להתלות בשקיות פלסטיק כשאנחנו שולחים אותם לניקוי יבש או מאחסנים בארון, זה לא טוב לבגדים שלנו ואם את לא מודעת לכך אז הגיע הזמן שתדעי. בכל מקרה, ככל שהדבר נוגע בפריטי לבוש ווינטג', האחזקה בשקיות פלסטיק פשוט יכולה להרוס אותם. אף פעם אל תאכסני את הבגדים שלך בשקיות פלסטיק – אף פעם! כי פלסטיק, אם חושבים על זה, לא נותן לבגד לנשום, אז כל לחות שהייתה קיימת באוויר בזמן שלבשת את הבגד או אחרי שיצאת מהמקלחת פשוט נשארת עליו ויכולה לגרום להריסת הבד ואפילו ליצור תחב.